„Реклама, реклама и пак реклама“ – така посланикът на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм Меглена Плугчиева обобщи най-належащата необходимост на българския туризъм в момента.
Златни пясъци. „Германия е наш най-важен стратегически, икономически, търговски и политически партньор. Очакваме много германски туристи, но трябва да работим активно, за да ги привлечем – с модерна, гъвкава реклама, която предизвиква емоции и интерес.“ Това заяви пред медиите днес Меглена Плугчиева, която е сред участниците във форума “Erlebe Bulgarien/Изживей България”, който се провежда в комплекс “Златни пясъци” край Варна.
Плугчиева очерта ключовите предизвикателства пред страната ни след пандемията и политическата нестабилност: „Особено след COVID-пандемията и след като ние бяхме 4 години в една спирала от безкрайни избори, политическа нестабилност, която допълнително глуши имиджа на страната ни, в момента имаме нужда да наваксваме.“
Мирослав Боршош: България се нарежда сред първите десет страни в Европейския съюз по ръст на туристите за началото на 2025 година
Според нея, докато България е била фокусирана върху вътрешни кризи, конкурентни дестинации са напреднали: „В това време нашите конкуренти не губиха време. Вървяха напред. Албания, например, беше абсолютният хит на туристическото изложение ITB в Берлин тази година. Беше страна-партньор, президентът й изнесе реч, представянето им събуди огромна симпатия и доведе до нови туристи.“
Д-р Десислав Тасков: Туризмът не трябва да моли за милостиня – той заслужава да получи адекватна подкрепа
Плугчиева посочи, че германските туристи проявяват интерес към разнообразни форми на туризъм в България. „Търсят Черноморието, планински туризъм, винен туризъм, културно-исторически маршрути. Ние сме една съкровищница – но за съжаление, недостатъчно представена в този дигитален свят.“, допълни тя.
Благомир Коцев: Като дестинация Варна предлага изключителен туристически продукт
Посланикът на BUBSPA отбеляза, че ние все още сме пощадени от климатичните катаклизми, които сполетяха Южна Испания, Южна Италия, Гърция. Това също е предимство, което трябва да използва страната ни в рекламата си.
„С политика малко туризъм може да се прави, но с туризъм може да се прави голяма политика.“, категорична е Меглена Плугчиева.
Франк Кванте: Летище Варна очаква 60 процента ръст на туристите от Германия, а на летище Бургас увеличението е близо 70%
Меглена Плугчиева съобщи, че вече е финализирана работата на междуведомствената група, ангажирана с прегледа на визовата политика на България. Очаква се до няколко дни изготвеният доклад да бъде внесен за разглеждане от Министерския съвет. В него са заложени конкретни краткосрочни и дългосрочни стъпки, насочени към улесняване на процедурите за издаване на туристически и работни визи. Особен акцент е поставен върху нуждата от засилване на капацитета на консулските служби, допълни Плугчиева. По думите ѝ, целта на предстоящите законодателни промени е да се осигури по-бърз и гъвкав визов режим, който да подпомогне не само туризма, но и цялостното икономическо развитие на страната.
Иван Грошев: Отчитаме силен старт на летния туристически сезон от германски пазар
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE
|
ПРЕОТКРИЙ СВЕТА |