Хисаря. Община Хисаря е популярна със своите лечебни минерални извори, историческо наследство и културни забележителности, които привличат както български, така и чуждестранни туристи. Развитието на инфраструктурата в района е ключов елемент за подобряване на туристическата услуга, бизнеса и гостите на общината и амбиция на общинското ръководство.

Създаването на бранд “Хисаря” трябва да подчертае уникалността и потенциала на общината като привлекателна туристическа дестинация. Идеята е да бъдат показани уникалните предимства, които тя притежава и  да бъдат привлечени повече хора да преоткрият Хисаря. Заедно местна власт, предприемачи, хотелиери и граждани  са обединени по основните задачи – устойчиви проекти за общината и популяризиране на нейните положителни страни, персонализирани оферти към различни потребители, запазване на традициите и повече реклама на общината не само като балнеокурорт, а като място за пътешественици и любители на различен по вид туризъм.

Предприетите стъпки вече дават своя положителен резултат. Според данни на ЕСТИ за второто тримесечие на 2024 Хисаря е в топ 10 на най-посещаваните дестинации от българските туристи наред с утвърдени дестинации. По данни на Община Хисаря за деветмесечието на 2024 г. туристопотока бележи значителен ръст спрямо последните 4 години. Близо 108 000 са туристите, които са предпочели община Хисаря за своя отдих. Голяма част от тях са избрали да отседнат в хотели с 3 или 4 звезди.  Над 10 000 са предпочели да се настанят в новия петзвезден хотел в града.

Наред с модернизацията на инфраструктурата, изграждането на нови туристически обекти и подобряването на достъпа до природни и културни забележителности Община Хисаря активно работи върху популяризирането не само на популярния Спа туризъм, с който общината е известна, но и с рекламата на културно историческите обекти, на винения, селския, конгресния, приключенски и семеен туризъм. Акцент е и подобряването на съществуващите паркове и зелени площи, проектирането и изграждането на нови зони за отдих, нови екомаршрути и велопътеки.

Хисаря е известна с минералните си извори и балнеоложките центрове и общинското ръководство, начело с кмета Ива Вълчева работят активно върху подобряване на услугите в този сектор. Предстои откриването на  ремонтирания комплекс „Момина баня“, който от следващата година трябва да заработи като модерен Спа и рехабилитационен център. Амбициите на ръководството са да бъде възстановен и Минералният басейн в града, като за проектирането му са предвидени средства в бюджета на общината, а жителите ѝ ще имат решаващ глас при обсъждането как да изглежда той, за да е съвременен и привлекателен. Развитието на спортната инфраструктура също е залегнало в плановете – желанието е да се затвори кръгът – спортистите да има къде да се състезават, а след това и къде да релаксират.  Построяването на ново, допълнително игрище към стадион Крепост е първа стъпка към реализиране на този замисъл.

Хисаря е древно селище с богата история, което дава възможност за развитието на културен и исторически туризъм. Визията за развитието му предвижда създаването на нови маршрути, които включват посещение на римски и тракийски обекти, „Дома на традициите“ в арт селото Старо Железаре, храмовете в града и други. Промотирането на нови културни събития и фестивали, част от които пресъздават антични традиции, други са с акцент върху българския народен фолклор и богатството на региона, както и такива, които сливат древността със съвремието са част от рекламната стратегия. Важен сегмент от развитието на събитийния туризъм е и привличането  не само на туристи, чиито интереси са в сферата на културата и изкуството, а и на семейства, които биха искали да запознаят децата си с историята на България през вековете.

В подкрепа са и предстоящите проекти по Концепциите за интегрирано териториално развитие, в които община Хисаря е в сътрудничество с други общини в региона. По проекта за общ туристически маршрут „По пътя на Античността“ ще бъдат извършени консервационно-реставрационни работи на Западна и Северна крепостни порти на Античния град в гр. Хисаря, а в Римска семейна гробница ще бъдат реставрирани стенописите и обособен посетителски център. По втората концепция „Насърчаване на икономическата активност и устойчивото развитие на региона на Средна Гора и Средна Стара планина“ община Хисаря участва с дейности за консервация, реставрация и експониране на Тракийски култов център край село Старосел, включвайки и храм „Хоризонт.

Не на последно място, разбира се е реконструкцията на инфраструктурата – улици, пътища и водопроводи. Един от важните проекти е подобряването на пътната инфраструктура, както в централната част на града, така и в населените места. Община Хисаря реализира част от тези ремонтни дейности по проекти, финансирани от Бюджета на България, други се проектират и ремонтират със собствени средства, а проектът, с който се цели подобряване на водоснабдяването на населените места се извършва и по Европейски програми, и с целево финансиране от държавния бюджет.

Община Хисаря се стреми да бъде привлекателна целогодишна туристическа дестинация. Дигиталните кампании са важна част от стратегията за привличане на туристи, като се използват различни платформи за популяризиране на Хисаря като туристическа дестинация. В процес на разработка е и туристически сайт на общината, като в него ще бъдат включени виртуални обиколки на града и бърза и точна информация за гостите на общината за места за настаняване, забележителности и календар на събитията.

Община Хисаря има уникалната възможност да стане една от водещите дестинации в България и света, комбинирайки възможностите не само за Спа и Уелнес, но и за културен, екологичен, приключенски и винен туризъм. Притежавайки уникална комбинация от римски и тракийски архитектурни съкровища и природни ресурси, с чист въздух и лечебни води Хисаря е място, където здравето, културата и природата са в перфектен баланс.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE