Slide
Slide
Slide
Slide

Александрос Арабадзис e мениджър на гръцката компания Win Ltd. Той ще участва като лектор в дискусията за маркетинга на дестинациите в предстоящото туристическо изложение Ваканция и СПА, което ще се проведе в София от 15 до 17 февруари. Г-н Арабадзис представлява Община Пангео, а преди изложението даде специално интервю за Bgtourism.bg.

– Здравейте, г-н Арабадзис! Как излиза Гърция от световната пандемия и какви са очакванията ви за новия летен туристически сезон?
– Гърция се отдръпва от пандемията по силен, динамичен и уверен начин. Със сигурност много помага, че по време на Covid ограниченията, че мерките, използвани от гръцкото правителство заедно с хотели, ресторанти и други публични предприятия, бяха толкова усърдни и ефективни, че издигнаха туристическия профил на страната като един от най-безопасните в света.
Ето защо не е изненадващо, че през предстоящия летен сезон очакваме рекорден брой посетители, съпоставими и вероятно надминаващи тези от 2019 г. Многобройни инвестиции бяха направени в индустрията на гостоприемството в страната и сега е ясно, че Гърция може да посрещне всички изисквания, бюджети и вкусове, на конкурентни цени.

– Гърция традиционно посреща много български туристи. Как ще задържите и увеличите интереса им към вас?
– Българите със сигурност са един от основните пазари за нашия туризъм. Знаем, че те обичат страната, обичат да бъдат чести посетители, особено през лятото, и заслужават да получат топло и приветливо гостоприемство, както винаги. През последните години пътната инфраструктура, водеща до някои от най-популярните гръцки дестинации, се разшири и обнови драстично, което улеснява пътуващите с автомобил (повечето българи, поради близостта си, посещават Гърция с кола) да достигнат до части от страната, които са били по-трудно достъпни преди. Сигурен съм, че Гърция ще остане благоприятна дестинация за българските пътешественици – място, което няма стрес, за семейно пътуване, качествено обслужване и топло гостоприемство през цялата година.

– Вашата дестинация е посещавана и заради красивите и чисти плажове със Син флаг. Разкажете ни за тях.
– Пангео може да се похвали с едни от най-обширната плажна мрежа в страната. Километри и мили непокътнати плажове очакват нашите български приятели и семейства, за да се насладят на кристално чистите морски води и плажове със Син флаг. Мога да ви уверя, че Община Пангео и самият кмет г-н Филипос Анастасиадис полагат големи грижи, за да могат плажовете на Пангео да получат наградата Син флаг.

– Какви преживявания може да ни предложи община Пангео за края на седмицата, когато хората имат повече свободно време за пътуване? Препоръчайте ни как да се насладите на най-добрия уикенд в Пангео?
– Повечето българи свързват Пангео с плажа, лятната ваканция, почивката под слънцето и морските спортове. Всъщност Пангео е чудесно място за посещение през цялата година. По време на зимен или пролетен уикенд например можете да се насладите на невероятната гастрономия на региона, да посетите известните местни винарни за впечатляващо изживяване с дегустация на вино, да отидете на поход в красивата ни планина, да посетите някои от най-историческите манастири в страната и да се насладите на гостоприемството дух на народа.

– Туризмът е в кръвта на гърците, почти всички се занимават с туризъм или имат роднини, които са част от туристическия бранш. Къде и как гърците почиват у дома? Разкажете ни за любимите им места в чужбина според вашите данни за 2022 г.
– Наистина, туристическата индустрия заема централно място в икономиката на страната, но и част от начина, по който ние, гърците, се виждаме; ние обичаме да посрещаме хора през цялата година, изпитваме голямо удоволствие да срещаме щастливи лица, доволни пътешественици, туристи, които трябва да изследват и обичат страната, че стават многократни пътници и „посланици“ на това, което Гърция и нейните хора могат да предложат.
За да отговорим на вашия въпрос, когато си почиваме от напрегнатия туристически сезон, ние обичаме да пътуваме в чужбина (тези от нас, които живеят в северната част на страната, посещават България редовно), за да проясним умовете си, но и да идентифицираме и приемем нови тенденции.

– Какъв трябва да бъде маркетингът на една дестинация днес, за да привлече повече туристи.
– Трябва да използва комбинация от традиционни маркетингови инструменти (като участие в панаири и изложения) заедно със съвременни маркетингови техники, като широко използване на технологии, с приложения за изкуствен интелект, електронни карти и електронни пътеводители за дестинации, креативно и вдъхновяващо използване на социалните медии и така нататък.
Като казвам това, туризмът е бизнес, ориентиран към човека. Технологиите със сигурност помагат много за пазарните дестинации, но в същото време голямата истина е, че нищо не може да замени човешкия контакт, взаимоотношенията, които хората изграждат с времето, любезното обслужване и топлата усмивка.

Сподели публикацията