Туроператори срещу авиокомпания: Превозвачът не отменя полетите до Тел Авив до последно, колко им струва това?
Туроператори срещу авиокомпания: Превозвачът не отменя полетите до Тел Авив до последно, колко им струва това?

Изпълнителният директор на авиокомпанията отговаря на притесненията на туроператори и пасажери

София. Загуби за десетки хиляди левове – български туроператори скочиха срещу една от нискотарифните авиокомпании, която осъществява полети от и до България. Превозвачът не отменя пътуванията до Тел Авив въпреки невъзможността да се лети до Израел. За да отговори на притесненията на туроператори и пасажери – пред камерата на NOVA застана изпълнителният директор на авиокомпанията.

Войната в Израел сложи край на пътуванията от и до Тел Авив. Но една от нискотарифните авиокомпании отменя полетите си само за 2 седмици напред, алармират туроператори.

„Това, което компанията прави, е да държи своите полети до последно без да ги анулира, защото приближават моментите на падеж на следващите депозити. По договор 2 месеца преди отпътуването туроператорите плащат на авиопревозвачите 20% депозит, а когато остане месец – дължат цялата сума”, разказа Димитър Балтов от „Обединение Бъдеще за туризма” .

Той уточни, че групите с туристи са между 40 и 50 човека, а за една такава група самолетните билети струват между 20-30-35 хиляди лева.

„Ние връщаме парите на туроператорите, когато е ясно, че полетът се отменя. Всички авиолинии действат по този начин в тези извънредни условия”, каза Йозеф Варади, главен изп. директор на нискотарифна авиокомпания.

„Нито една европейска авиолиния не лети до Израел. Но следим ситуацията ежедневно – и затова на сайта и в приложението ни полетите след 3 седмици все още са налични. Правим го с надеждата, че ситуацията ще се нормализира и когато е безопасно за пасажерите и нашият персонал – сме в готовност да летим до Тел Авив отново”, добави той.

Оплаквания имат и граждани. За първите 8 месеца на тази година държавата е получила над 500 жалби от пасажери на същия превозвач – заради закъснели или неосъществени полети до множество дестинации.

„99,8% от полетите ни през август и септември са осъществени – а това е най-натовареният ни сезон . Що се касае до този малък брой хора, чиито полети са отменени – опитваме се да автоматизираме процеса по техните жалби. 75-80% от казусите вече са приключени успешно”, каза още Варади

През август от Въздухоплавателната администрация поискаха от компания екшън план, който да намали процентът подобни случаи. В отговор на запитване на NOVA от министерството на транспорта и съобщенията уточниха, че жалбите на пътници, които чакат обезщетение от авиокомпанията, вече се придвижват по-бързо.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE