Варна. 11 талантливи студенти презентираха своите иновативни продуктови идеи, разработени с мисъл за най-актуалните тенденции и сетивните изживявания в кулинарията. Това те направиха по време на шестото издание на ежегодното събитие Food Innovation Exhibition. Изложението е ключова част от практическия модул „Иновации и креативност в кулинарните изкуства“, изучаван в третата година от специалностите „Гастрономия и кулинарни изкуства“ и „Хотелиерство и кулинарни изкуства“ в Института по кулинарни изкуства (CAI) към Висшето училище по мениджмънт (ВУМ) – Варна.
Представянето на студентите се случи под зоркия поглед на оценителна комисия, в чиито редици бяха Доц. д-р Мая Иванова, Ас. инж. Ирина Петкова и Програмен директор и главен шеф- инструктор на CAI – Хю Бутен. Участие в оценяването на проектите взеха и представители на ,,МЕТРО Академия“.
Журито бяха впечатлени от креативността и предприемчивостта, с които студентите бяха изпълнили своята задача. Сред представените продукти бяха ликьор от локум/шам фъстък, домашна Комбуча с различни вкусове и ниво на ферментация, протеинова напитка за след тренировки с вкус на мандарина и лайм, дъвки от прополис.
Представителите на оценителна комисия разказаха повече за целите и идеята зад интегрирането на Food Innovation Exhibition като незаменима част от оценителния процес на бъдещите професионални академици. Според тях събитието дава възможност на студентите да покажат качествата, които са придобили и развили през трите си години на обучение в Института по кулинарни изкуства към ВУМ, и им дава добра представа за това какво е да си част от постоянно променящите се нужди на световния пазар.
Частта да обяви тримата победители имаше Моника Шуманова, която е част от екипа на “МЕТРО Академия”. Тя изрази удовлетворението си от старанието, което студентите са положили, и сподели от името на “МЕТРО”, че се гордеят с успешното сътрудничество на организациите и винаги ще подкрепя младите професионалисти с иновативен подход в кулинарията, завършили образованието си във ВУМ.
След като членовете на оценителната комисия обсъдиха впечатленията си от всички представени проекти, бяха раздадени и паричните награди, които бяха осигурени от “МЕТРО Академия”. Сред победителите бяха Здравко Атанасов (Продукти, базирани на ферментация чрез гъбата Aspergillus oryzae- shio koj за мариноване на месо; пикантен koji сос- пикантен само в устата без да причинява дискомфорт в тялото) и Дияна Маркова (Doughlightful Starter- квас на прах за лесна направа на хляб с натурална закваска), чиито продукти успяха да впечатлят публиката със своята практичност, иновативност и качествено изпълнение, които покриват всички изисквания на ХоРеКа (Хотел-Ресторанти-Кафета) сектора. Наградата за първото място беше връчена на Васил Александров. Неговите продукти с бранд Jamology (сладко от еленски бут и червен лук и вегетариански продукт – Лакто Ферментирал копър и чушки) се откриха пред останалите с вниманието си към развитието и подкрепа на местните производители и устойчивото развитие. Членовете на комисията бяха напълно удовлетворени от цялостното изпълнение на възложената задача.
Шестото издание на Food Innovation Exhibition за пореден път изведе на преден план не само креативността и техническите умения на студентите, но и способността им да отговорят на най-актуалните тенденции и да създадат продукти, които предлагат изключителни сетивни изживявания. Те доказаха своята адаптивност към скоростно променящия се свят и умело съчетаване на текстури, вкусове и аромати, с които да превърнат идеите си в завършени продукти.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE