Снимка Веселин Вълев

София. Продажбите на нови кемпери в България бележат пореден рекорд, съобщи Camping.bg. В регистрите на КАТ за изминалата 2024 г. се откриват данни за 110 кемпера с първа регистрация в страната, което представлява ръст от около 10% в сравнение с предходната година. Но това дори не е точният брой чисто нови кемпери, поради несинхронизираните регистрации в КАТ и липсата на адекватна статистика.

Вземайки предвид само официалните данни на КАТ, първи по продажби в България е германският премиум бранд Hymer с 11 чисто нови кемпера. Само с една продажба по-малко е бюджетната марка Giottiline – 10 кемпера. След тях с по 9 нови кемпера са Mobilvetta и Roller Team. Друг премиум бранд сред първите е Carthago с 8 продажби. Следват Фолксваген и McLouis със 7, Laika с 6, Eura Mobil с 5. Десетото място се поделя между Etrusco и Morelo с по 4 нови кемпера.

При разпределението на продажбите на нови кемпери по групи безапелационно родният пазар печелят Trigano с 39 кемпера от марките си Mobilvetta, Roller Team, McLouis, Eura Mobil, Forster, XGo, CI, Notin, Rimor и Challenger. На второ място след тях се нарежда Erwin Hymer Group с 30 кемпера от марките Hymer, Laika, Etrusco, Burstner, Dethleffs, Carado и Sunlight. Rapido Group са трети с 12 кемпера, но 10 от са от марката им Giottiline и с по един от Dreamer и Fleurette. Следват Knaus-Tabbert с 9 продадени нови кемпера, като интересното е, че премиум брандът на групата Morelo е първи с 4 продажби за 2024 г., докато другите две марки от фабриката на групата в Унгария Knaus и по-бюджетния бранд Weinsberg са съответно с по 2 и 3 продажби.

От независимите производители и тези, които развиват само една марка Volkswagen имат 7 регистрации през годината от модела Grand California. Както вече сме ви информирали, миналата година германският производител обяви, че отделя California като самостоятелна марка. Тук попадат и сънародниците им от Carthago Group, които развиват два бранда – Carthago и Malibu, но докато първият отчита 8 продажби у нас миналата година, вторият няма нито една.

Трябва да отбележим, че в общият брой на регистрираните у нас нови кемпери не са включени тези от т.нар. паралелен внос, при който превозното средство е първо регистрирано в Германия или друга държава, след което се внася в България и макар и чисто ново това му се води вече втора регистрация за българските власти. Друг неизвестен брой нови кемпери идва по линия на конверсиите. Макар и масово да се преработват втора употреба товарни ванове в кемпери, все пак има и такива, които се купуват чисто нови от дилърите в България, след което влизат в сервиза за конвертиране. Съответно, след хомологацията кемперът бива регистриран по талон под марката на вана. Въпреки, че новите кемпери пристигат с изрядни документи и се регистрират по производителя на караванната част, възможно е да има и случаи на регистрация по производителя на шасито. Така че 110 е абсолютният минимален брой на новорегистрираните нови кемпери за 2024 г.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE