София. Полша, Чехия, Великобритания, Германия, съседните страни – Гърция, Румъния, Сърбия, Северна Македония, Турция – това са част от списъка с държави, от които България посреща най-много туристи през годината. Министерството на туризма осъществява рекламни кампании на България ни за зимен сезон 2024 – 2025 г. в тези страни, както и на вътрешния пазар. Дигиталната кампания рекламира възможностите за зимни спортове, културен туризъм, балнео и СПА туризъм, винено-кулинарен и др., съобщиха за Bgtourism.bg от Министерството на туризма.

Предвидени за включване в обхвата на рекламните кампании за посочения период са и пазарите Франция, Италия, Испания, Скандинавските и страните от Близкия изток, като рекламните послания ще са насочени към еко и приключенски туризъм, морски, голф, балнео и СПА, културно-познавателен и др.

“За Министерство на туризма като държавна институция е важно да осигури присъствието (the visibility) на страната на генериращи и нови целеви пазари, промотирайки разнообразието и автентичността на българския туристически продукт, които му осигуряват всеки отделен български град, община, село през четирите сезона на годината. Ето защо освен като дестинация за зимен и летен туризъм рекламните кампании акцентират и върху специализирани форми на туризъм, сред които климатолечение, еко туризъм, балнео и СПА туризъм, винено-кулинарни обиколки, културен туризъм, Slow tourism, алтернативен туризъм и др. Следим нагласите в потребителското поведение, за да прецизираме и да си осигурим ефективност на рекламните кампании на всеки отделен пазар, защото българските планински и морски курорти имат още много потенциал за целогодишен туризъм”, казаха от туристическото ведомство за Bgtourism.bg.

“С имплементирането на интегрираните маркетингови комуникации в рекламната стратегия на институцията на вътрешния и външните целеви и перспективни пазари, ние не просто прилагаме кросмедиен подход като комбинираме различни комуникационни канали, а използваме инструменти за преминаване от обхват към ангажиране на потребителите, от осъзнаване към реализиране, което е от изключително значение в състезанието между дестинациите за привличане на повече туристи днес. Под инструменти се има предвид различни, по-иновативни рекламни подходи и нестандартни, завладяващи послания, които да достигат до мултикултурна аудитория и да имат трайно и запомнящо се въздействие. Осигурявайки си партньорства с влиятелни телевизионни медии и дигитални платформи на ключови пазари, с възможността страната ни да бъде домакин на големи национални и международни събития, напр. фестивали, международни състезания, изложения и пр., организирайки опознавателни пътувания за журналисти и туроператори от различни страни, ние се стремим да промотираме българския туристически продукт така, че той да стане популярен, предпочитан и viral”, добавиха от Министерството на туризма.

За реклама на зимния сезон, подготовка на следващия летен, както и за популяризиране на специализираните форми на туризма туристическото ведомство използва и телевизионни канали като част от маркетинговия микс. Телевизията продължава да бъде водещият комуникационен канал за достигане до широка аудитория с цел информиране, изграждане на имидж и ангажиране на потребителите. По данни на световния лидер в проучванията Nielsen, това до голяма степен се дължи на streaming платформите, които предоставят висококачествени персонализирани услуги. Отново по данни на Nielsen радиото остава неразделна част от ежедневните медийни навици и е най-достъпната медия по цял свят. Сред медиите са: BBC, National Geographic и 24 Kitchen, Antena 3/CNN в Румъния, Show TV  – Турция. Планирана е и кампания в Discovery и Eurosport, като в последната медийното планиране позиционира България в рамките на Световната купа по сноуборд в Банско и други популярни турнири.

Само през месец януари предстои да участваме в няколко значими туристически събития:

  • Ferien-Messe Wien – гр. Виена, Австрия, което ще се проведе в периода 16 – 19.01.2025 г.;
  • CMT – гр. Щутгарт, Германия, което ще се проведе в периода 18-26.01.2025 г.;
  • FITUR – гр. Мадрид, Испания, което ще се проведе в периода 22-26.01.2025 г.

През месец февруари предстои българското участие в международните туристически изложения: TTR, Румъния, EMITT, Турция, Tourism & Travel Expo, Молдова, International Fair Of Tourism /Sajam Turizma/ – Белград, Сърбия, f.re.e, Мюнхен, Германия, TRAVEL+, Будапеща, Унгария, Ferie for alle (Danish Travel Show), Хернинг, Дания.

През месец март предстои и участието на страната ни в най-голямото международно туристическо изложение Internationale Tourismus – Börse /ITB/ – Берлин, Германия, което ще се проведе в периода от 4 до 6 март 2025 г. с щанд на площ от близо 600 кв. м. Министерство на туризма активно работи за възстановяването на туристопотока от немския пазар. От началото на месеца стартираха външни рекламни кампании, в т.ч. и дигитална (OOH и DOOH) в пет немски града и вече се планира второто издание на „Изживей България“ – „Erlebe Bulgarien“. Събитието се организира съвместно от  „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт АД“ и „Асоциацията на инкъминг агенциите“. Събитието е предвидено да се проведе в началото на месец юни 2025 г., като се предвижда общият брой участници да е около 150 души. Основен медиен партньор на събитието от немска страна и съорганизатор е най-авторитетното професионално списание за туризъм в немскоговорящите страни – FVW. Цитираната медия задава в голяма степен актуалните теми от водещия дневен ред в германския туристически сектор. Информационните канали на медийната група FVW ще позволят отразяването на мащабното събитие, посланията от дискусиите в него ще бъдат излъчени и ще достигнат до над 10 000 туристически агенции, туроператори и браншови организации в Германия, а комуникацията за България ще стартира още в началото на 2025 г.

Предстои стартиране на опознавателни пътувания за популяризиране на зимен и ски туризъм в България за представители на медии от Чехия, Румъния, Турция,  Великобритания и др. За първи път този сезон стартира чартърна програма от Прага до Пловдив.

Допълнителните акценти, които поставяме в рекламните кампании за Зимен сезон 2024/2025 и Летен сезон 2025 са на тема винен и кулинарен туризъм, културен и еко туризъм, СПА и уелнес туризъм, които популяризираме чрез системен подход в рамките на цялата година.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE