Варна. Варна, като визитната картичка на България, е ключов фактор за развитието на здравен туризъм в страната. Това каза за Радио Варна д-р Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм и вицепрезидент на Европейската СПА асоциация. По нейните думи Варна изостава в рекламирането си като дестинация в тази насока, хубаво е да се говори за целогодишен туризъм, но е хубаво и той да бъде показван. Кацарова смята, че Варна няма добри рекламни материали, а в областта на здравния туризъм изобщо няма такива. Варна е най-предпочитана от германските туристи в курортите от „Св.Св.Константин и Елена“ до „Албена“. Хотелиерите правят кампании със свои средства, но като цяло дестинацията Варна изостава, допълни Кацарова.

Тази седмица три организации обединиха усилия за развитие на здравния туризъм в България с подписването на меморандум за сътрудничество. Това са Асоциацията по физикална медицина и рехабилитация (АФМР), Българският съюз по балнеология и спа туризъм (БСБСПА) и Българска болнична асоциация (ББА). Имат подкрепата и на Министерството на туризма. Целта е България да бъде позиционирана като качествена дестинация за медицински туризъм на международния пазар в комбинация и с другите форми на здравен туризъм.

Имаме всички необходими предпоставки – чудесни болници, лекари на световно ниво, апаратура, но просто никой не ни познава, каза още д-р Сийка Кацарова. Като добър пример тя посочи дентална клиника в к.к. „Св.Св.Константин и Елена“, която успава да привлича пациенти от цяла Европа за дентално лечение с добрия продукт, който предлага.

Има споразумение между заместник-министрите на здравеопазването и на туризма за създаване на работна група, в която да работят трите организации и представители на медицинските университети, защото връзката между бизнеса и академичните среди е изключително важна.

Кацарова посочи, че за развитието на здравен туризъм много важна роля имат и кметовете на общини. От тях се иска да определят визията на общината в тази насока, да направят рекламни послания и кампания, която да привлича туристи и пациенти от чужди пазари. Кацарова е убедена, че ако общината постави фокуса върху здравния туризъм, който е целогодишна форма на туризъм и надгражда всички други видове, то ще има добър резултат да се справи община Варна , например, с основния проблем – сезонността.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE