Платформата за дигитализация в туризма Quendoo привлече нова инвестиция от 1 млн. евро
Платформата за дигитализация в туризма Quendoo привлече нова инвестиция от 1 млн. евро
Slide
Slide
Slide
Slide
Компанията успешно затвори втори рунд на финансиране

София. Българският start-up Quendoo успешно затвори втори рунд за финансиране и набра допълнителни 1 000 000 евро.  След този рунд общата инвестиция в компанията достига 1 750 000 евро.  Във втория рунд участват Фонд за капиталови инвестиции на Българска банка за развитие, като водещ инвеститор, както и Витоша Венчър Партнерс. За Витоша Венчър Партнерс това е втора инвестиция в компанията, след инвестицията им в първия рунд на финансиране осъществен през 2021.

„Ние сме изключително доволни да бъдем подкрепени от толкова уважавани инвестиционни институции“ –  казва за Bgtourism.bg Горян Върбанов, един от основателите на компанията.

Горян Върбанов

„Тази инвестиция е доказателство за усилената работа и отдаденост на нашия екип и ще ни осигури ресурсите, да продължим да развиваме компанията и да предлагаме нови и все по-иновативни продукти на нашите клиенти. Ние сме изключително ангажирани да насърчаваме иновациите в сферата на туризма и това финансиране ще играе решаваща роля в осъществяването на нашата визия.“

Quendoo стартира своята дейност през 2022 година. За кратък период компанията успя да създаде продукти, използвани от стотици места за настаняване в България, които управляват над 30 000 стаи. Компанията предлага дигитални инструменти за подобряване на дистрибуцията, маркетинга и on-line продажбите в сектора на туризма. Quendoo работи с широк спектър от места за настаняване, от вили и апартаменти за гости до 5-звездни хотели, като клиенти на компанията са някои от най-емблематичните хотелиерски брандове в България.

Инвестицията ще бъде използвана за развитие на нови функционалности и продукти, както и за увеличаване на екипа на компанията с цел експанзия на нови пазари.

Ето и официалната информация на ББР: 

Компанията за управление на хотели и ваканционни имоти Quendoo стана част от портфолиото на Фонда за капиталови инвестиции. Това е десетата сделка за фонда от Групата на Българската банка за развитие, който до момента е инвестирал капитал за растежа на малките и средни компании у нас в размер на над 30 млн. лв.

Quendoo стъпва на българския пазар през февруари 2022 г., предлагайки комплексно облачно решение за увеличаване на онлайн присъствието и приходите от продажби на хотелите. Платформата интегрира основни дигитални инструменти за оптимизиране на дейността на хотели и ваканционни имоти, вкл. система за резервации, инструмент за управление на маркетинговите канали, уебсайт генератор, системи за картови разплащания и др.

Системата за резервации на Quendoo се ползва от над 300 места за настаняване до този момент, сред които някои от най-емблематичните хотелски брандове в България. Технологията на Quendoo дава възможност на местата за настаняване да увеличат значително директните си резервации и да оптимизират разходите си за такси и комисиони към други платформи и туроператори. Quendoo осъществява и синхронизиране на цени и наличности на местата за настаняване с основни on-line платформи за резервации като Booking.com, Airbnb, Google Hotels, водещи туроператори и др., което създава възможност за много по-ефективни дистрибуция и продажби.

В резултат компанията се радва на бърз растеж с месечни трансакции, стигнали от 0 до 7 милиона евро в рамките на 18 месеца.

С помощта на Фонда за капиталови инвестиции компанията планира да разработи нови инструменти, функционалности и продукти, и да стартира продажби на нови пазари.

Фондът за капиталови инвестиции помага на българските компании да растат и разгърнат потенциала си чрез инвестиции в дялов капитал до 5 млн. лева. Портфейлът на ФКИ включва технологичните компании Евротръст, Барин Спортс, ЮПАСС и IPS, смарт велосипедите Econic One, както и производителите на детски обувки Колев и Колев, на шумоизолационни решения – Decibel, и на аксесоари за парапланеризъм – Fly the Earth.

Фондът е реализирал и първия си успешен изход – от инвестицията в мебелната компания М2 ПРОМ, която през 2022 г. бе придобита от френския гигант в оборудването на търговски пространства „Линдера Груп“.

Сподели публикацията