Любомир Попйорданов: В България хората, лишени по време на епидемията от възможностите на своите играчки – пари, банкови карти, откриха нови занимания и нови дестинации
Любомир Попйорданов: В България хората, лишени по време на епидемията от възможностите на своите играчки – пари, банкови карти, откриха нови занимания и нови дестинации

София. “Време е да се откажем от приоритизиране на всичко. България в областта на туризма трябва да реши дългосрочно въпроса със своето позициониране.
Правилно е да започнем с пълна ревизия на остарялата Национална стратегия за устойчиво развитие на туризма, след което да преминем през Закон за туризма,
ЗУЧК, Закон за защитените територии, Закон за културното наследство…” – това споделя в новия брой на информационния бюлетин на Министерството на туризма Любомир Попйорданов.

През 1990 г. той създава една от първите частни туристически агенции „Одисея-ин“ ООД, с която проправя пътя на България като дестинация за приключенски туризъм вече над 30 години. Работи на пазар Франция, Германия, Австрия, Испания, Великобритания, САЩ, Япония, Австралия. Като визионер, участва в създаването на БАТА, БАСЕТ и председателства в продължение на години Българската асоциация за алтернативен туризъм – БААТ и „Планини и хора“ – асоциация на планинските водачи в България. През 2022 г. е съветник по туризъм на бившия министър-председател Кирил Петков.

Министър Димитров участва в министерска среща на високо ниво по време на изложението WTM в Лондон

“Държавата трябва да се превърне в модератор на процесите, да спечели доверието на гражданското общество и бизнеса, да отвори възможности за качествен експертен диалог. Трябва да отбележим направените добри стъпки в това отношение през последната година и приемственост в Министерство на туризма”, добави той.

“В България хората, лишени по време на епидемията от възможностите на своите играчки – пари, банкови карти, откриха нови занимания и нови дестинации. Хората от офисите и градовете откриха българските планини и села, възможностите за приключения, за втори дом сред природата. И бизнесите, и хората се отдадоха на порива на номада. Села и малки градчета, но дори и курорт като Банско станаха притегателен център за дигиталните номади.

COVID-19 зачеркна години инвестиции в маркетинга. Всички дестинации трябваше да пренапишат домашните си, да създадат нов разказ, с повече светлина, ти-
шина, простор, природа, автентични изживявания за малки групи и повече отговорност. Това естествено изведе на сцената под прожекторите алтернативния туризъм като обобщаващо понятие и конкретно приключенските видове туризъм.
Тези кардинални промени дадоха и все още дават огромен шанс на България като дестинация. От всички нас като бизнеси, граждански сдружения, екскурзоводи и планински водачи, превозвачи и администрация зависи този път да се възползваме от новата конюнктура, новите нагласи и със задружни усилия и съдържателен дебат да се съгласим за пътя, по който да върви България оттук нататък”, каза още Попйорданов. Цялото интервю с експерта може да откриете тук.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE