Slide
Slide

София. Министърът на туризма д-р Илин Димитров проведе работна среща с ръководството на БХРА. Обсъдени бяха актуални теми и въпроси, както и предприетите действия на Министерството на туризма по ключови политики.

В срещата се включиха председателят на организацията Георги Щерев и заместник-председателите Бранимир Миланов, Атанас Димитров, Малин Бистрин, Веселин Налбантов, Еньо Енев и Златко Златанов.

Във връзка с бежанците от Украйна и очакваните плащания към хотелиерите, настанили украински граждани, министърът призова хотелиерския бранш за спокойствие и ги увери, че всички безспорни средства ще бъдат обработени от Министерството на туризма и администрирани до края на месеца. Периодите по плащанията обхващат месеците от март до септември, включително.

Димитров напомни, че процедурата по самото плащане изисква и техническо време, но даденото в началото на мандата обещание за спешни мерки по разрешаване на тази криза ще бъде категорично изпълнено. Той разясни подробно процеса на изплащане и сверяване на данните и напомни, че Министерството на туризма само и единствено администрира плащанията по програмата.

“Във връзка с въпросите дали програмата за бежанците от Украйна ще бъде удължена, подчертах, че решението може да бъде взето от Министерския съвет въз основа на предложението на междуведомствената работна група, която заседава и обсъжда различните варианти. Разясних какво е свършено до момента и подчертах, че основното ми задължение като министър на туризма е да защитавам бранша”, заяви Димитров.

С Изпълнителното бюро на БХРА той обсъди предстоящия зимен сезон, възможността да се въведе таван за цените на ток и газ, както и запазването на ДДС 9%.

“Важно е да имаме работещ парламент, за да се приеме законът за държавния бюджет и необходимите законодателни промени в подкрепа на бизнеса! Призовах хотелиерите да се възползват активно от възможностите по втората процедура по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ) за киберсигурност и подчертах, че с подобрения по сайтовете си те ще постигнат по-добра видимост в дигиталното пространство”, добави министърът.

Той информира БХРА за актуалната работа на МТ по външните пазари, както и предстоящите участия на страната ни в ключови международни изложения, като това във Великобритания в началото на ноември.

“Сред важните теми, които обсъдихме, беше рекламата на дестинацията подчертах, че променяме изцяло начина, по който рекламираме България и поставих акцент върху дигитализацията и прозрачността при изразходване на средствата”, допълни туристическият министър.

Той е категоричен, че е важно какви послания излъчва туристическата индустрия като бранш и дестинация.

Сподели публикацията