Slide
Slide

Фестивал на киселото мляко, 21-23.09.2019 г,., в с. Момчиловци обединява българската и китайската култура в култа към киселото мляко 

Уникалното българско киселото мляко, прославило страната ни в Китай, отново се превръща в повод за празник. От 21 до 23 септември 2019 г.  китното родопско село Момчиловци ще бъде домакин на 5-я Фестивал на киселото мляко. Щастливците, посетили събитието, ще имат възможност да се насладят на изложението на местните производители на млечни продукти, дегустирайки домашно приготвено кисело мляко и сирена под звуците на родопския фолклор. На фестивалната сцена целодневно ще се изявяват фолклорни групи от региона, а вечерите са запазени за концерти и спектакълът „Кралица на красотата – Мис Родопи“.

Тридневното събитие ще бъде открито на 21.09.2018 г. с церемония от организаторите и Китайска делегация  от компанията производител на мляко „Момчиловци“ в Китай – Bright Dairy и други официални лица.

Междувременно едни от най-красивите девойки в страната ще обикалят из улиците на Момчиловци в трепетна треска преди най-бляскавият акцент в програмата на Фестивала  –  националният конкурс за красота – „Мис Родопи“ 2019 с награден фонд 8000 лв. Победителката ще стане рекламно лице на китайското кисело мляко „Момчиловци“ и заедно с подгласничките й ще посетят Китай в рамките на Програма за полуляризиране на българското кисело мляко и неговите уникални свойства.

Основни акценти на Фестивала са:

  • Празничен спектакъл – „Красотата на България“ – V – ти Национален конкурс „Мис Родопи – Кралица на Киселото мляко“ в 3 кръга с водещ Богдан Томов и празнични фойерверки за финал;
  • Сцена за китайско изкуство и култура с творци от Китай;
  • Фото-конкурс с награден фонд и изложба „Природата и киселото мляко – здраве и дълголетие“, в който всеки любител на фотографията може да се включи на фейсбук страницата на фстивала;
  • Конкурс за детска рисунка с награди и Детска фестивална сцена с работилнички-творилнички;
  • Кулинарен конкурс с награди за традиционни ястия с кисело мляко;
  • Кулинарно шоу на Ути Бъчваров „Пътуващ кулинарен театър“ – на финала дегустация на традиционната „Момчиловска яхния“ приготвена от Ути.
  • Атрактивни състезания с награди за надяждане с кисело мляко и надпиване с яйрян;
  • Биене на масло“–демонстрация на традиционна местна техника за избиване на масло
  • Атракционна алея с работилници и изложители за народни занаяти, производители на кисело мляко и млечни продукти;
  • Фестивална сцена с фолклорни състави от региона и страната;
  • Еко-пътека на дълголетието – с. Момчиловци;

Събитието се организира от „Деми Травел“ ЕООД, Българския център за развитие, инвестиции и туризъм в Китай, китайската компания Bright Dairy, заедно с подкрепата на Министерство на туризма, Община Смолян, село Момчиловци, Swagbag.eu и „Тодоров“ АД.

Повече информация за Фестивала и за конкурсите можете да намерите на

http://www.momchilovtsifest.bg или на https://www.facebook.com/MomchilovtsiFest

За  „Деми Травел“

„Деми Травел“ е българска туристическа агенция, специализирана в организирането на маршрути и турове  в България. Основната мисия на компанията е да популяризира България като туристическа дестинация, предлагайки турове с историческа и етнографска насоченост, посещения на природни забележителности и винени дегустации предимно на китайския пазар. Повече информация за компанията можете да намерите на: http://demi-travel.bg.

За Български център за развитие,  инвестиции и туризъм в Китай

Български център за развитие,  инвестиции и туризъм в Китай е организация с нестопанска цел, работеща от българска страна за развитие на инвестициите, търговския оборот, туризма и обмена на информация между физически, юридически и институционални лица от Народна Република Китай  и Република България. Повече информация за Центъра можете да намерите на: http://chinainbulgaria.com/

За Bright Diary

Bright Food (Group) Co. Limited е най голямата група компании в хранителната индустрия, базирана в Шанхай. Групата е специализирана в модерното земеделие и хранително-вкусовата промишленост, разполага с над 500 търговски обекта в Китай чрез своето подразделение NGS Супермаркет и годишните й продажби възлизат на 76 милиарда RMB. Групата има четири дружества, регистрирани на пазара за A-акции в Китай.

Сподели публикацията