Министър на туризма представи политическия си кабинет на среща с парламентарната група по икономическа политика и туризъм в Народното събрание. Основен приоритет трябва да е дигиталната реклама, категоричен е Проданов

София. Ваучерите, които са за храна, да важат и за почивка. По този начин ние даваме избор на българските граждани дали да си изхарчат ваучерите в търговските вериги или да си ги събират за почивка в зимни или летни курорти в България, както и да ги ползват за ваканция в къщите за гости. Това е една от мерките, която ще предложим за подпомагане на туристическата индустрия и за стимулиране на българските туристи да изберат да почиват в страната си, като се надявам да бъде подкрепена. Това заяви министърът на туризма Христо Проданов по време на първото заседание на Комисията по туризъм в Народното събрание, на което той представи и екипа си.

В политическия кабинет на министър Проданов влизат: Ирена Георгиева – заместник-министър, Мариела Модева – заместник-министър, Диана Тонова – началник кабинет и Михаела Демиревска – Белухова. Те са експерти с дългогодишен опит в областта на туризма, културата, правото и маркетинг комуникациите.
„Съвместната работа е изключително важна за сектора туризъм“, заяви Проданов и сподели, че е отворен за диалог в тази насока. „Част от основните ни задачи са обединение на бранша и постоянна връзка с него, облекчаване на визовия режим за входящи туристи, реализиране на помощите за сектора, контрола, ваучерите за храна да могат да бъдат използвани за почивки, разрешаване на проблема с липсата на кадри, разработване и въвеждане на нови маркетингови стратегии и планове, както и изграждане на изцяло нов бранд на туризма в България. Общата работа и взаимното доверие с държавните институции в страната е изключително важна за сектора. По този начин не само ще подобрят предлаганите услуги на туристите, но и ще отвори врати за изцяло нов туризъм в България. Изключително важна е и постоянната връзка със сектора“, посочи още министър Продонов.

Министърът на туризма иска да подобри имиджа на България с нова маркетингова и рекламна стратегия

Средствата, които се гласуват в бюджета и се отделят за реклама на България са изключително малко и това не е справедливо. Необходимо е България да има повече средства за реклама на туризма, който има значителен дял от БВП. Основен приоритет трябва да е дигиталната реклама, няма как да не присъстваме и в изложенията, както и рекламирането на България в чуждите тв канали с голяма гледаемост“, каза Проданов, който ще изисква по-добра визия на рекламата на страната ни, както и повече контрол относно всички сфери в туризма ни.

Проданов запозна членовете на комисията, че зимният сезон е стартирал добре. „Всички зимни курорти бяха пълни, а условията за ски идеални. Проблемът, който се появява е Ковид, който е в стихията си във Великобритания. Започва да има откази на чартъри. Мисля, че сега темповете ще спаднат“, добави Проданов.

Заседанието бе ръководено от председателя на комисията Илин Димитров, а на срещата бяха коментирани бъдещи проекти, а именно: създаване на подкомисия за кадрите в туризма; създаването на награда на Комисията; провеждането на изнесени заседания с цел по-добра комуникация с бизнеса и гражданите; отварянето на Комисията за посетители от брашнови организации.

“Следващото заседание ще е съвместно с Комисията по бюджет и финанси, където ще гледаме на първо четене проекта за помощ в размер на 35 евро за седалка към авио превозвочите, съобщи Илин Димитров.

Сподели публикацията