Младен Матеев
Slide
Slide

„Изида“ – гр. Добрич, измества „Дарко“ и заема трета позиция в класацията за производители на сладолед в България за 2017 г., съобщава специалното издание на „Капитал“ „Регал 500“. На първо място е „Фронери България“, която запазва лидерската позиция на пазара, следвана от „Сладоледена фабрика“ Велико Търново.


Близо 77.5 млн. лв. са общите продажби на компаниите, които през 2017 г. са декларирали, че произвеждат сладолед. Това, сравнено с година по-рано, е спад от 13.6%. В тази категория влизат общо 21 компании, а данните са на базата на целогодишния им бизнес.


Фирмите в топ 10 отчитат 74.8 млн. лв. приходи общо през 2017 г., което им определя 96% от пазара в стойност. От тях първите три в класацията – „Фронери България“, „Сладоледена фабрика“ и „Изида“, имат 64% общ пазарен дял в стойност.
Продажбите са преобладаващо на българския пазар, изнесените зад граница количества са общо за 9.1 млн. лв., показват декларираните данни.
Три дружества приключват 2017 г. с по-ниски приходи от продажби спрямо година по-рано: двуцифрен спад отчитат „Фронери България“ и „Дарко“, а едноцифрен – „Карил и Таня“. Само четири компании в топ 10 са декларирали продажби зад граница – „Фронери България“, „Сладоледена фабрика“, „Медина“, „Корте дилето“.
Съдружници в Изида са Младен Димитров Матеев и Теменуга Златева Матеева. Производствената база е в Добрич, дружеството разполага със собствени хладилни складови помещения в Бургас, София и Стамболийски. Българското дружество си партнира от години с Mars Ice Cream и притежава ексклузивни права за продажбата на сладоледите Mars, Snickers, Bounty, Twix. От миналата година фирмата е ексклузивен представител и на Haagen Dazs, който се произвежда в завода на General Mills в Южна Франция. В България се предлага в различни типове търговски обекти, както и във фризери, които са брандирани с Haagen Dazs, с Mars Ice Cream или с „Изида“. Портфолиото на Haagen Dazs е от близо 20 продукта. Сладоледът се предлага под различна форма – в миничашка, седем вкуса на клечка, шест вкуса в опаковки от 500 мл, два варианта за сладолед тип „сандвич“.
Ето какво споделя собственикът на Изида Младен Матеев пред изданието
В нашия бизнес няма две години, които са съпоставими или си приличат. Често казвам, че ако трябва в едно изречение да характеризираме пазара на сладолед в България, то би било: „Той вече не е същият.“ Основната промяна е определена от факта, че през 2018 г. се наблюдава преструктуриране на стратегиите на някои участници за пътя към пазара и за развитие на категорията. Продължава и неговата концентрация. Наблюдава се занижено внимание към клиентите в тези обекти, където участва само един доставчик. При два или три доставчика ситуацията е съвсем различна. В този случай активностите в подкрепа на продажбите са много повече, обслужването е на по-високо ниво, общите маркетинговите активности в категорията нарастват, броят на клиентите е по-голям. Конкуренцията ни поддържа винаги във форма, за което сме благодарни.
Друга съществена разлика със статуквото до момента е, че присъствието на продукти във високия ценови сегмент със силни търговски марки предопределя промени в продуктовия микс, по-висока ротация на предложенията, в резултат на което категорията става по-рентабилна. Основната причина, поради която можем със сигурност да твърдим, че пазарът на сладолед в България вече не е същият, е навлизането на световната марка икона Haagen Dazs чрез сътрудничеството си с „Изида“. Този факт е в унисон с наблюдаваните през последните години тенденции за повишени потребителски очаквания към категорията.
Нарастват любителите на сладолед, за които е важен съставът на предлагания продукт. Те най-често се интересуват от рецепти, които са разработени без добавени растителни мазнини, без консерванти, с естествени аромати и оцветители.

  • Харесай страницата на BGtourism.BG и във фейсбук ТУК, за да научавате по-бързо новините ни!
  • Изпращайте снимки и информация на office@bgtourism.bg по всяко време!
Сподели публикацията