София. Прогнозите са за топъл септември. Министерството на туризма ще покани журналисти, инфлуенсъри, блогъри и влогъри от Европа да се уверят, че тук е хубаво, спокойно, чисто и красиво. Това съобщи в интервю за БНР служебният министър на туризма Илин Димитров.

Димитров подчерта, че бюджетите на министерството за реклама са много малки. „Даже една гимназия има повече пари, отколкото ние.“, добави той. Бюджетът за рекламата трябва да бъде 100 млн. лева, за да развием Бранд България. Сега Министерството на туризма разполага с най-ниския бюджет сред министерствата – 18 млн. лева, което е 0,02% от БВП, а бизнесът осигурява директно между 5 и 7% от брутния вътрешен продукт, а индиректно дори е повече, каза Димитров.

„Много е важно как говорим за страната ни. Нито един грък или турчин няма да каже лоша дума за туризма, а в България това го правят всички априори. 137 негативни заглавия видях в пресата за българското Черноморие, имам си човек, който ги брои. Важно е да застанем зад туризма ни“, заяви Илин Димитров.

Той е категоричен, че всички хотелиери ще получат средствата си. „Ще се борим всяка една стотинка да бъде платена, но след стриктни проверки, тъй като това са публични средства. 900 жалби са подадени по хуманитарните програмите за подпомагане на хотелиерите за настаняване на украинските бежанци. Министерство на туризма ще направи всичко възможно да изплати дължимите безспорни средства след извършване на проверка. Миналата седмица бяха изплатени 5 млн. лева, сега предстоят плащания на средства за настаняване за месеците юни и юли. Никой няма да бъде ощетен“, обяви министър Димитров.
Сподели публикацията