Снимки Руслан Йорданов
Slide
Slide

Истанбул. Районът в Истанбул, който бе затворен за обществеността повече от 200 години и се простира на дължина от 1,2 км по брега на квартал „Каракьой“ с изглед към Босфора, отвори врати и започна да посреща туристи с амбицията да се превърне в едно от най-луксозните пристанища в света. Четири години отнеха на строителите да превърнат това място не само в красив и модерен крайбрежен център, но и във важна арт и шопинг дестинация, видя екип на Bgtourism.bg. 

Турция е инвестирала близо 2 милиарда долара в този мегапроект и има амбицията на пристанището, което и от световна класа, да посреща ежегодно над 1.5 милиона круизни пътници. Галатапорт Истанбул е превърнат в истински квартал на културата, изкуствата, пазаруването и гастрономията. Стотиците магнолии, маслиновите дръвчета, удобствата за отдих на открито и интересните архитектурни решения бързо дават заявка това място да стане любимо за разходки край Босфора. 

Близо 12 хиляди българи се стичат на пазар през уикенда в Одрин заради срива на лирата

Богатите му исторически и културни институции, които се намират в близост, ще бъдат посещавани от туристи, които преминават през пристанището. Недалеч от Галатапорт се намира кулата Галата, Долмабахче, стадионът на футболния тим на Бешикташ, търговското сърце на Истанбул – спирка Еминьоню, където е Египетският пазар. Близо до Галатапорт е адресът за най-вкусната баклава в космополитния град – Karakoy Gulluoglu, която омагьосва всеки турист със сиропираните шедьоври  на Надир Гюлоглу. Очаква се новото бижу на Истанбул Галатапорт да даде сериозен тласък на туристическата индустрия и да привлича годишно 25 милиона туристи, като 1,5 милиона по вода.

Галатапорт е в състояние да побере 3 кораба и 15 000 пътници на ден, а магазините в района да осигурят работа на над 5 000 души.

Най-високият инфинити басейн в света вече е отворен за посетители (снимки)

Близо 80% от търговските обекти вече са заети и са отворили врати, а до края на годината се очаква и останалите търговски площи да бъдат оборудвани.

Има много луксозни марки и десетки изискани заведения, които вече са пълни с клиенти. Навсякъде вече се чува основно турска, българска, румънска, сръбска реч. Плановече сочат, че в региона ще има годишна търговска дейност от около 1 милиард долара.

В края на ноември слънцето е извадило мнозина местни жители и гости на мегаполиса да направят своята разходка точно на това място.

Албена пусна в продажба билети за коледната програма

В местата за отдих са разположени дървени шезлонги, които дават възможност на посетителите за пълноценна почивка.

Отворени са вече и музеите, в които може да се направи истинска разходка  назад във времето на Истанбул с черно-бяла фотография.

За реализацията на проекта са привлечени международни консултанти, а едно от най-красивите решения е, че вечерно време стъпките на това място са осветявани от хиляди лампички по земята.

Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във FacebookInstagramTelegramLinkedInYouTube, TikTok

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!

Сподели публикацията