Компанията, която ги изпраща – Jeunesse, оперира с т.нар. Multi-Level Marketing (MLM)

Рекордната група от 12 000 китайски туристи пристигна в Швейцария като част от MICE (Meetings, Incentives, Conventions and Exhibitions) пътуване (бизнес туризъм). За няколко дни те ще посетят основните атракции на страната, съобщи conomic.bg, позовавайки се на Swissinfo.

„За първи път група от 12 000 китайски туристи пристигна в Швейцария. Пътуването е организирано от американската компания Jeunesse Global, която продава продукти за здраве и красота, и реши да насърчи китайския си персонал по този начин”, пише изданието.

Това е абсолютно рекордна група туристи в областта на бизнес туризма. Тя е толкова голяма, че туристите ще трябва да бъдат разделени на подгрупи от 4000 души, така че да могат удобно да посетят основните забележителности на страната.

„Сегашното пътуване на китайските туристи е огромно събитие за туристическата индустрия в Швейцария. Очаква се пътуването на групата туристи от Китай да донесе до 14 милиона франка (13.85 милиона долара) приходи“, съобщава Swissinfo.

Компанията, която ги е изпратила на масовото пътуване обаче, е подложена на атака заради своите бизнес методи. Базираната във Флорида Jeunesse, която миналата година генерира рекордни продажби от 1.46 милиарда долар, оперира с т.нар. Multi-Level Marketing (MLM) модел. Неговите „директни продавачи“ са самостоятелно заети лица, които купуват продукти за здраве и красота на цени на едро, за да продават на обществеността с печалба. Те се насърчават да обучават нови продавачи, за да създадат мрежа за продажби и да вземат част от печалбите, генерирани от хората по веригата.

Попитани от swissinfo дали негативните заглавия около Jeunesse могат да представляват проблем за репутацията на Швейцария, туристическите власти са отговорили с една дума: „Не“. Jeunesse Global не е отговорила на въпросите.