Това трябва да бъде една от основните цели в днешното общество да намали консумацията на пластмаса и да образова хората за екологичните и глобалните промени и проблемите, пред които сме изправени в момента. Въпреки че много от нас вярват, че рециклирането ще реши проблема и ще продължи да използва пластмаса, то всъщност е пълната противоположност. През 2013 г. 254 милиона тона боклук бяха произведени само в САЩ и само около 30% бяха рециклирани. Това означава, че останалите са се оказали в депо и ще останат там до 1000 години, създавайки токсичен газ, замърсявайки земята и дори свършвайки в океаните, убивайки много невинни същества. Тъй като повечето от нас не виждат реалността, която често е скрита от нас, има важна задача да образоваме хората и да им отворим очите, за да разберем, че пластмасовата опаковка, която използваме за няколко секунди, ще отнеме до 1000 години, за да се разложи.
За да започне положителна промяна, супермаркетите в Азия започнаха да използват листа, за да опаковат зеленчуците си. Този тип опаковки не само е икономически изгоден, но и спестява толкова много пластмаса, която иначе би се рециклирала или би се оказала в депо. Наскоро Китай спря да внася боклук от цял свят и се концентрира върху рециклирането на собствените си отпадъци. Преди това над 30% от световните отпадъци ще свършат в Китай, предизвиквайки общоприетото убеждение, че азиатските страни са тези, които са отговорни за създаването на по-голямата част от отпадъците в света. Сега азиатските страни, включително Виетнам и Тайланд, търсят нови начини за избягване на пластмаса.
Един от членовете на техния екип забелязал творчески начин да намали пластмасата, която използваше супермаркетът, наречен Rimping Supermarket, и решил да заснеме рафтовете с телефона си. Те не знаеха, че хората от целия свят биха обичали тази идея и ще започнат да я споделят като луди. – Току-що влязохме, за да си купим няколко неща, когато забелязах, че зеленчуците са опаковани в бананови листа и просто идеята ми хареса. Мислех, че ще направя няколко снимки и просто ще ги публикувам на страницата, и това беше всичко – каза в интервю за Bored Panda един от членовете на екипа на Perfect Homes Chiangmai, който направи тези снимки.
С повече от 3,5 милиона мнения и над 17 хиляди споделяния, идеята стана нещо, което хората могат да насърчат повече супермаркети да реализират. „Нямах представа, че ще стигне до всеки в мрежата, бях шокиран, когато стигна 20 споделяния.“
Някои са забелязали, че не всичко на рафтовете е изцяло без пластмаса, на което супермаркетът отговори, че правят стъпка по стъпка и се опитват в най-добрия случай, но не е толкова лесно. Много продукти идват в супермаркетите предварително опаковани и много компании се интересуват от опаковане на продукцията си в пластмаса, тъй като това е най-евтиният и най-лесният вариант. „Чувствам, че сега е до купувачите да покажат супермаркета, който предпочитат. Защото без съмнение всеки от тях избира опаковката на банановите листа, след което ще престанат да съхраняват артикулите в пластмаса и това ще доведе и други велики идеи напред. Сега, повече от всякога, хората започват да разбират ужасното състояние на нашата планета.

Източник: Bored Panda

Превод Диана Михайлова, BGtourism.BG