Това ще обърка пазара и през следващия сезон, обясни Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма

Собственици на хотели по родното Черноморие масово свалят цените през август, за да привлекат туристи. Обикновено по това време хотелите са препълнени, но тази година намалението на пакетите достига до 30 на сто, за да се запълни базата. Според анализатори обаче, свалянето на цените ще обърка пазара и ще се отрази негативно на следващия сезон.

Кампанията за намаляването на цените по морето в пика на сезона е грешен ход, категорични са от Института за анализи и оценки в туризма.

„Тя обърква пазара, тъй като се получава така, че тези, които са се записали рано са платили повече отколкото тези, които са платили в последния момент. Цялото това залюляване на пазара ще обърка и следващия сезон“, обясни председателят на Института Румен Драганов пред репортера на Bulgaria ON AIR.

В момента и висококатегорийните хотели в Слънчев бряг свалят цените на нощувките от 15 до 30 %. По Южното Черноморие разчитат най-вече на български туристи, които пълнят плажовете предимно през уикенда. Предварителните анализи сочат, че този туристически сезон се очертава с много по-големи харчове за бизнеса и съответно по-малко приходи.